Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Jótállás és garancia

8. Jótállás

8.1. A Szolgáltató az általa gyártott termékeire vonatkozóan 5 év szavatosságot vállal, melyből az első 3 év jótállás (nyílászáró megrendelés minimum értéke: 10.000 Ft).
 

9. Szavatosság

9.1. Kellékszavatosság
A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vásárló alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A Vásárló választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban maga viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő napon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított egyéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A Vásárló kellékszavatossági igényét közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
A teljesítéstől számított 1 héten belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 hét eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 
 

9.2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén a Vásárló - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított egy éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igény kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítani.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 

10. Csere

10.1. Az ügyfél elállási jogát akként is gyakorolhatja, hogy a termék kicserélésére tart igényt. Az erre irányuló szándékát a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képező Csereigénylő lap megküldésével jelezheti. E nyilatkozat megtételére a cserélni kívánt termék átvételétől számított 14 napon belül van lehetőség. A nyilatkozatot és a cserére szánt terméket a 3390 Füzesabony, Herbária út 10. szám alatti címre kell eljuttatni az igényelt termék megjelölésével. A csere kizárólag a még nem használt (nem beépített) termék esetében lehetséges. A cseréhez szükséges a még nem használt (nem beépített) termék és annak minden tartozéka hiánytalanul és sértetlenül és az esetleges más, a csomagolásban található tartozékokat, a csomagolást és az eredeti számlát. Ezek hiányában a Szolgáltató nem veszi vissza cserére a terméket.
10.2.
A Szolgáltató a kiválasztott terméket a cserére szánt termék beérkezését követően - a beérkezéstől számított 15 munkanapon belül - küldi meg az Ügyfél részére az általa megjelölt szállítási címre.
10.3. A csere lehetőségére előírt határidő megtartottnak tekintendő, amennyiben a határidő utolsó napján az Ügyfél a csereigénylő lapot és a terméket postára adta.
10.4. A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének és a cseretermék Ügyfél részére történő kiszállításának költségeit az Ügyfél köteles viselni. A cseretermék Ügyfél részére történő kiszállítását futárszolgálat végzi. A kiszállítás megegyezik a mindenkori szállítási díjjal. A szállítási költség megfizetésének módja: előreutalás.
10.5. Csere igénylése esetén, amennyiben az Ügyfél azonos terméket igényel, de más méretben, az igényelt méretet a csereigénylő nyilatkozatban kérjük megjelölni azzal, hogy a méret megjelölése előtt kérjük ellenőrizni a Webáruházban az igényelt méret elérhető-e. Amennyiben más terméket igényel, úgy kérjük a csereigénylő lapon a termék cikkszámát (megtalálható a Webáruházban a termék adatlapján) és az igényelt méretet megjelölni. Abban az esetben, amennyiben az igényelt cseretermék vételára magasabb, mint a cserélni igényelt termék vételára, úgy a különbözet megfizetése előre utalással történik.
10.6. Abban a nem várt esetben, amennyiben a cseretermék szállítását a Szolgáltató nem tudja biztosítani (pl. nincs raktáron), az Ügyfelet erről értesíti. A Szolgáltató értesítése alapján az Ügyfél jogosult más csereterméket választani.